80 lat Bridgestone – nowe wyzwania, nowa filozofia

W 1931 roku w japońskim mieście Kurume (wyspa Kyushu) w głowie producenta tradycyjnego japońskiego obuwia zrodziło się marzenie. Pan Shōjirō Ishibashi, dostrzegając rosnące zapotrzebowanie rozwijającej się Japonii i całego świata na produkty gumowe, zapragnął zostać konstruktorem i producentem opon – stworzyć przedsiębiorstwo, które dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu swoich pracowników, nawiązałoby konkurencje z brytyjskimi i amerykańskim firmami.

Swojemu przedsięwzięciu nadał nazwę Bridgestone, która jest dosłownym tłumaczeniem jego nazwiska (ishi – kamień, bashi – most). Pierwszym logotypem firmy został znak zwornika sklepienia kamiennej arkady symbolizujący stabilność, kompletność i doskonałość. Bridgestone przez całą swoją historię pozostało wierne temu przesłaniu i właśnie dzięki tak charakterystycznemu dla japońskiego ducha dążeniu do doskonałości i perfekcji jest obecnie największym producentem wyrobów gumowych i opon na świecie.

“The Bridgestone Essence”

W tym roku firma Bridgestone obchodzi 80 rocznicę swojego powstania. Wkraczając w nową erę swojej działalności pragnie podkreślić swoje największe atuty, dzięki którym osiągnęła sukces. Wyrazicielką centralnych dla Bridgestone wartości jest nowa filozofia firmy – “The Bridgestone Essence”. W praktyce oznacza to wprowadzenie nowej spójnej kultury korporacyjnej, zaś symbolem zmian stały się zaprezentowane w marcu tego roku nowe: hasło korporacyjne, logotyp, symbol korporacyjny oraz znak firmowy Bridgestone.

„Służyć społeczeństwu produktami najwyższej jakości”

Służyć społeczeństwu produktami najwyższej jakości” - słowa założyciela Bridgestone są mottem, w którym zawiera się misja naszej firmy. Nadrzędnym celem pracowników Bridgestone na całym świcie jest doskonałość. Produkty i usługi najwyższej jakości to globalny wymiar Bridgestone.” -  powiedział Armand Dahi, Mangaing Director East Europe. Bridgestone wspiera również społeczności, w których żyją i pracują pracownicy firmy – to doskonałość i dążenie do harmonii na poziomie lokalnym. Bridgestone kładzie nacisk na fundamentalne wartości – uczciwość i pracę zespołową. Firma promuje zarazem samodzielność swoich pracowników, wspierając kreatywne pionierstwo. Oto spójna kultura korporacyjna Bridgestone: uczciwość i współpraca, różnorodność i kreatywność w dążeniu do wspólnego celu. Oto filozofia “The Bridgestone Essence”, w myśl której tradycyjne wartości pomagają stawić czoła nowym wyzwaniom.

Siła i elastyczność – znak nowych czasów

W parze z nową filozofią Bridgestone idzie nowa identyfikacja wizualna firmy, na którą składają się odświeżone: logotyp, symbol korporacyjny oraz znak firmowy. Dotychczas stosowane ostre krawędzie i drapieżna typografia reprezentowały cechy kojarzące się z produktami Bridgestone – moc i szybkość. Nowy znak to ewolucja dotychczasowej symboliki. Dodanie łagodnych łuków symbolizuje otwartość, siłę i elastyczność firmy. Dzięki tym cechom Bridgestone jest zawsze gotowe, by spełniać zmieniające się oczekiwania konsumentów i zaspokajać ich rosnące wymagania. Odświeżony wizerunek firmy reprezentuje gotowość Bridgestone, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów w zmieniającym się świecie.

“Your Journey, Our Passion”

“Your Journey, Our Passion” („Twoja droga, nasza pasja”) oto nowe hasło korporacyjne Bridgestone, które stanowi zwieńczenie przemian w wizerunku firmy z okazji jej 80-lecia. Przesłanie hasła jest wyrazem tradycyjnej polityki firmy Bridgestone, która ceni różnorodność. Na całym świecie indywidualne podejście do klientów jest wartością, którą Bridgestone stawia na pierwszym miejscu.